keskiviikko 25. joulukuuta 2013

Neiti Kotikissa

Nyt olisi ehkä jo korkea aika kertoa bloggaajasta itsestään. Siispä minusta :)

Valmistuin hiljattain tradenomiksi ja olen asustellut pääkaupunkiseudulla suunnilleen vuoden. Blogini nimi, Neiti kotikissa, perustuu siihen, että viihdyn kotona erittäin hyvin, sillä jotenkin löydän itsekseni tavattoman paljon puuhaa kotosalla. Vaikka viihdyn kotona, en kuitenkaan kestä siellä yksin päivää pidempään, koska olen seurallinen ja kaipaan sosiaalista ajanvietettä päivittäin. Kaipaan ystäviäni usein ja kaipaan hetkiä, jolloin hengaamme yhdessä porukalla. Valitettavasti minä ja parhaat ystäväni asumme tällä hetkellä kaikki eri kaupungeissa, joten tällaiset tapaamiset ovat luonnollisesti vähentyneet.

Olen erittäin rutiiniorientoitunut, ja huono missaamaan esimerkiksi iltapäiväkahviani. Niin tosiaan, olen kahvin ystävä. Ja kaakaon. Itse asiassa olen lähes kaiken kuuman juoman ystävä - varsinkin talvella! Tykkään vaihdella, mitä talvi-iltoina lämmikkeeksi juon. Glögiä, mehua, kaakaota, teetä, mitä vain :) tykkään kokeilla uusia juttuja ja makuja.

Tällä hetkellä harrastan ratsastusta ja kuntoilua. Rakastan myös elokuvia, sillä hyvä tarina ja visuaalinen näyttävyys vetoavat minuun syvästi. Genrenä, niin kirjoissa kuin valkokankaallakin, fantasia on ehdoton suosikkini. Ei varmaankaan yllätä, että Taru sormusten herrasta ja Hobitti (kakkososa varsinkin!) ovat lempielokuvieni kärkikaartia. Lisäksi olen todellinen draaman ystävä, mutta tätä harrastan lähinnä jenkkisarjojen muodossa. Greyn anatomia on kova sana.

Kuten olen ehkä jo aiemmissa kirjoituksissani maininnutkin, olen ahkera haaveilun harrastaja. Tämänhetkinen elämäntilanteeni ei ole täydellinen pelkästään haaveiluun, vaan myös haaveiden toteuttamiseen. Olen asunut vuoden elämästäni Suomen ulkopuolella, ja nyt vereni vetää taas ulkomaille. Suunnitelma lähtemiseen onkin jo vireillä ja aion sen myös toteuttaa. Olen pienestä pitäen ollut eläinrakas, mutta isäni allergioiden takia perheessäni ei lemmikkiä ole koskaan ollut. Niimpä olen aina halunnut lemmikin (olen sekä kissa- että koiraihminen), mutta sellaisen hankkiminen saa vielä odottaa, kunnes pystyn sellaiselle hyvän kodin tarjoamaan.

Olen tavallaan terveysintoilija, ja intoni on kasvamaan päin. Minun käsitykseni terveydestä on tila, jossa sekä keho että mieli voivat hyvin ja omilla avuillaan, tai mahdollisimman luonnollisesti. Olen myös kiinnostunut ekologisuudesta, ja uutiset biologisten rikkauksien hupenemisesta, kuten eläinlajien uhkaavista sukupuutoista, särkevät sydämeni.

Kuten meistä naisista niin monia, kosmetiikka kiehtoo minuakin. Minulla on sekaiho, joka on hieman herkkä, usein pintakuiva, mutta kuitenkin erittäin rasvoittuva. Edellämainituista syistä minulle ihanteellinen kosmetiikka on luonnollista, eläintestaamatonta sekä kestävän kehityksen mukaisesti pakattu, eikä silti maksa maltaita. Arvostan myös toimivuutta, käytettävyyden helppoutta ja hyvää tuoksua. Kaunis pakkaus on myös plussaa, tuleehan niitä niin usein peilikaappia silmäillessä katsottuakin ;)

That's me!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti